reklama

Zakáž, lebo zakážem ja – alebo o tom ako je nám všetko odopreté!

Dnes mi na prednáške napadla taká filozofická úvaha o slobode a slobodnom myslení. Neustále nám niekto niečo zakazuje a prikazuje! Nemyslím si, že je to normálne a už vonkoncom si nemyslím, že je to správne. Je nutné zakazovať aby systém fungoval správne?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
... ľudia už zakazujú takmer všetko!
... ľudia už zakazujú takmer všetko! (zdroj: http://sweb.cz/ok1dub/zakaz_prdeni.jpg)

Prečítal som si článok v týždenníku .týždeň o tom, ako Zajac chce uviesť do platnosti zákon na ochranu nefajčiarov. V Taliansku je to už tvrdá realita, ale to len tak, na úvod do témy tohto blogu.

Európska únia sa čoraz v širšej miere začína starať o kvázi dobro, občanov EÚ. Požívanie alkoholických nápojov osobami mladšími ako 18 rokov, šoférovanie v podnapitom stave, fajčenie v parkoch a kaviarňach, čoskoro už aj propagácia potravín s určitým obsahom tuku, vyznávanie takej alebo onakej politickej strany, či presvedčenia alebo viery – tak to je tvrdá realita a filozofia zákazu (odpusťte mi tento triviálny názov).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedokážem objektívne odhadnúť, dokedy tento trend zakazovania bude pokračovať, ale viem, že raz možno nebudem môcť kúpiť ani svoju obľúbenú čokoládu, alebo nápoj, lebo bude zakázaný. Možno ide o dobro ľudstva a možno iba o zdanlivé a klamlivé predĺženie priemerného veku života. Ako som už spomenul v jednom z mojich predošlých blogov – to čo je dobré pre masy, nemusí byť dobré pre jedinca. Nazdávam sa, že je to tak aj v prípade filozofie zákazu. Pomaly ale iste nebudeme môcť robiť to čo sme mali, až donedávna tak radi, nebudeme môcť chodiť na miesta, ktoré nás čímsi uchvátili, nebudeme môcť slobodne myslieť a konať ... Listina základných slobôd a práv nám síce garantuje určité právo na slobodu, slobodu slova, slobodu myslenia, zhromažďovania sa a podobne, ale čoraz viac sa táto garancia premieňa na nezmyslný zákon o zákaze a príkaze. Vypadá to tak, že niektoré organizácie, spoločenstvá, vlády, úrady zobrali svoju moc príliš vážne do svojich rúk a presunuli hranicu slobody rozhodnutia sa až na samotný okraj spomínanej listiny. Dostávame sa do šachu a mne sa to vonkoncom nepáči. Nepáči sa mi ako mi niekto ustavične prikazuje čo mám a čo nemám robiť. Myslím si, že pokiaľ ostane táto tendencia zakazovania v kurze, nebudeme môcť žiť a existovať v „slobodnom“ svete, slobodne ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mali by sa predstavitelia a tvorcovia zákonu nad sebou zamyslieť a neobhajovať len skupinové záujmy (na ktorých demokracia síce funguje), ale aj záujmy jedincov (možno menších celkov).

Veď nie je to smiešne, keď niekto za mňa rozhoduje o tom, čo mi bude odopreté a čo nie? Dovolím si povedať, že áno, je ...

Prajem príjemné zamyslenie sa a pekný týždeň...

Tomáš Tokarčík

Tomáš Tokarčík

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent FMK UCM v Trnave. Z masmédií som prestúpil na marketing a od tej chvíle sa mojou pasiou stala reklama, marketing a biznis. Rád tvorím - hlavne čo to do grafiky a copytextov Písal som pre rôzne internetové portály,spravujem: Marketer.sk, ktory sa zaobera marketingom, reklamou a komunikáciou ... - 123254012 Zoznam autorových rubrík:  Marketing a reklamaSvet mojimi očamiFotografiaMasové médiáInternetAustráliaAch tá vysoká...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu