Polygamia slovenských telekomunikačných operátorov

Autor: Tomáš Tokarčík | 4.3.2007 o 15:06 | Karma článku: 3,99 | Prečítané:  1555x

Kdesi som čítal, že získať nového zákazníka je oveľa ťažšie, než si toho súčasného udržať. Možno to prirovnať k láske – pokiaľ sa partneri o seba starajú, láska pretrváva, pokiaľ nie, láska začína vyprchávať.

Pôvodne som chcel svoj príspevok na blog pomenovať: Prečo sa naši operátori kur..., ale etické a morálne zásady ma nepustili, aj keď som presvedčený, že názov by celú situáciu vystihol absolútne presne.

Ako som už v perexe spomenul, kdesi som čítal, že získať nového zákazníka je oveľa ťažšie, než si toho súčasného udržať. Je to veľká pravda, a o to väčšia, keď sa z oligopolu stáva relatívne (z)dravé konkurenčné prostredie. Pojem zákazník sa v tomto procese preto musí logicky transformovať (aj pojem sa môže rebrandovať), viď. ->

pred rokom: Zákazník, náš zákazník
teraz: Zákazník, náš klient
o rok: Zákazník, náš pán

Operátori, ktorí doteraz používali unifikovaný typ stratégie a marketingu budú musieť preto čoskoro siahnuť po nových metódach a osvedčených zahraničných modeloch v boji o zákazníka – ak teda nebudú chcieť prísť o svoje zisky ... Aké budú teda tie „zbrane“ hromadného získavania klientely? Zastávam názor, že hromadné môžu byť už iba v prípade nového operátora, tak ako sme toho svedkami aj v súčasnosti. Čas ukáže nakoľko je táto blitzkrieg efektívna. Isté však je, že príchodom tretieho hráča sa cesta pre súčasných operátorov pomerne skomplikovala. Aj z bežného života je možné previesť paralelu do tejto problematiky – vidím to ako dve autá, ktoré boli na dvojprúdovej ceste po takmer 8 rokov na rovnakej úrovni. Nepredbiehali sa, neoddychovali, šli rovno bok po boku ... Avšak po toľkých rokoch a prejazdených kilometroch sa kdesi v diaľke objavilo nové (tretie) auto, ktoré má nateraz ambíciu dobehnúť svojich rivalov.

Slovensko a jeho občania vstupujú do novej etapy na trhu telekomunikácií. Konečne bude po tých 8 rokoch postarané o „zdravie“ zákazníka. Možno sa dočkáme aj toho, že neprečítateľné texty z reklamných spotov, v spodnej časti obrazovky nám budú konečne interpretované a vysvetlené. Možno dostaneme aj upomienkové predmety. Možno nám príde raz za čas domov aj nejaký ďakovný list. Možno nám niekto ponúkne špičkový telefón za reálnu cenu a možno sa smskovanie stane tzv. flat-rate* programom. A vôbec, možno sa dočkáme aj toho, že operátori nás v našom mene prehlásia k sebe, samozrejme so splnomocnením. Reálne vidím dokonca aj zníženie viazanosti z dvoch (1) rokov na pár mesiacov.

Myslím si, že je to reálne ... či už v dohľadnej dobe, to je otázne. Každopádne chcel som týmto blogom povedať a vyjadriť potešenie z toho, že komunikácia medzi operátorom a zákazníkom bude konečne dvojsmerná ..., že to nebude len monológ. Som rád, že začnem byť Zákazníkom s veľkým Z.

* flat-rate: A flat fee, also referred to as a flat rate or a linear rate, refers to a pricing structure that charges a single fixed fee for a service, regardless of usage. Rarely, it may refer to a rate that does not vary with usage or time of use. (Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_rate)

S pozdravom,
Tomáš Tokarčík
- nateraz: zákazník, klient
- zajtra: Zákazník, pán!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Čo sa môže a čo nie počas Veľkej noci. Otázky a odpovede

Na niektoré otázky kompetentné orgány ešte nevedia odpovedať.

Platí obmedzený voľný pohyb, aké sú výnimky?

Od stredy budú otvorené len niektoré hraničné priechody.


Už ste čítali?